Montreal's International Forum
Rupert Duchesne
Rupert Duchesne Group Chief Executive, Aimia

100 Global Champions: Resetting Canadian Business World Ambition June 7, 2016

Business Series
Event Photos

We interviewed just over 300 companies. Roughly 1/3 of those companies had the ambition, the scale and the capability to globalize, and they were starting to consider it, and another 1/3 had all those things but no ambition to do so. What that says to me is a 100 [global champions] is a very modest target.

Rupert Duchesne Read the biography

Rupert Duchesne est titulaire d’un baccalauréat en pharmacologie de l’Université de Leeds, et d’une maîtrise en administration des affaires de l’Université de Manchester, en Angleterre. Après avoir passé plus de douze ans à offrir des services-conseils en matière de stratégies et d’investissements au sein d’entreprises telles que LCB Consultants et Mercer Management Consultants, il se joint à Air Canada, en 1996, à titre de vice-président, marketing. En 1999, M. Duchesne devient premier vice-président, Réseau international, puis responsable en chef de l’intégration pour la fusion d’Air Canada et de Canadian Airlines. L’année suivante, il est nommé président d’Aéroplan, le programme de fidélisation d’Air Canada. En 2002, il supervise le détachement d’Air Canada et d’Aéroplan puis devient chef de la direction de la nouvelle entité qui se nomme, depuis 2011, Aimia.

Covered topics:

  • Hitting reset on Canadian ambition to build global leaders in business
  • Highlights from Aimia’s original research on the perceived barriers to globalization facing Canadian businesses.
  • The value of a ‘global mindset’ and impact of personal relationships in shaping international business.

 

With the support of

In collaboration with