Montreal's International Forum
Geoff Massingberd Chairman and President, MEGA Brands The Opportunities for Global Expansion through Innovation March 26, 2015
Business Series presented by
Access the file

Forgot your password ?


Not member yet Become a member

I hope today's example of Mega and Mattel's approach to expansion offers some insight into how innovation can play an integral part in your growth model

Geoff Massingberd Read the biography
Geoff Massingberd

Geoff Massingberd est titulaire d’un diplôme en marketing du Humber College de Toronto et a suivi le programme de formation des cadres de la Queens University. Il entame sa carrière chez Nestlé où il occupe diverses fonctions, notamment celles de directeur général de Nestlé Canada Confiseries, de vice-président marketing chez Nestlé Confiseries et de vice-président des ventes chez Nestlé Canada. En 1997, M. Massingberd se joint à Mattel Canada à titre de vice-président des ventes. De 1998 à 2007, il occupe les postes de vice-président principal et directeur général de plusieurs divisions internationales de la compagnie. En 2007, il est nommé vice-président principal, responsabilité d’entreprise, puis en 2011, vice-président exécutif chez Mattel Inc. En avril 2014, Mattel fait l’acquisition de MEGA Brands et nomme M. Massingberd président et chef de la direction de sa nouvelle filiale.

Topics covered

  • The critical roles of innovation and creativity in a globalized economy
  • The importance of the North American manufacturing expertise in the impressive growth of the toy industry
  • The gains made by MEGA Brands’ merger with world giant Mattel

With the support of

In collaboration with